Dochodowe interesy

Na bruk z brukową?

kolorowanki

Wydawać by się mogło, że wielcy, sławni na cały świat aktorzy to zapatrzeni w siebie egoiści. Taki obraz gwiazd serwuje nam przynajmniej prasa brukowa. Aktorzy, piosenkarze, celebryci – to osoby na stałe goszczące w mediach. Najczęściej jednak to nie ich osiągnięcia lecz wpadki bądź wybryki opisywane są w ostrych, krytycznych artykułach przyciągają opinię publiczną. To z kolei powoduje wzrost sprzedawanych nakładów. Liczy się przede wszystkim strona tytułowa pełna informacji, nierzadko przypominająca kolorowanki, na której warto zawrzeć kompromitujące zdjęcie, niebanalny tytuł, dociekliwy opis lub dziwaczną tezę. Popularne są również wszelkiego rodzaju fotomontaże. Bardzo często zdarza się jednak, że informacje zawarte w tego typu gazetach są nieprawdziwe, wyssane z palca. Celebryta, który zdecyduje się na walkę w sądzie o swoje dobre imię, przeważnie wygrywa batalie. Wydawca musi wtedy, z reguły, zapłacić całkiem pokaźne odszkodowanie oraz umieścić w gazecie informacje, że ten, czy ten artykuł okazał się nieprawdą. Z drugiej strony – kolorowa prasa służy bez wątpienia promocji danej osoby. Przecież „nie ważne jak o tobie piszą, ważne by nie przekręcili nazwiska”.

Dodaj komentarz